Vyberte si svůj e-shop: čeština Česká republika slovenština Slovensko

Vitamíny a minerály

Vitamín C a výživové doplňky. Jak si správně vybrat?

Vitamín C a výživové doplňky. Jak si správně vybrat?

Na rozdíl od masožravců, jako jsou psi a kočky, člověk si neumí vitamin C vytvořit. Potvrzuje to sice fakt, že člověk není masožravec, ale zároveň to znamená, že potřebujeme přijímat vitamín C ve stravě.
Jak a kde tedy získat dostatek vitaminu C?

Veganství, jód a kretenismus jako diagnóza

Veganství, jód a kretenismus jako diagnóza

Ještě v první polovině minulého století nebyl endemický kretenismus u dětí i na Slovensku ničím výjimečným. Důvodem byl nedostatek několika mikrogramů jedné látky – jódu.

Vápník, mléko a veganství

Vápník, mléko a veganství

Vápník je notoricky spojený s mléčnými produkty, a proto není překvapením, že je považovaný za živinu, která může ve veganské stravě potenciálně chybět.

Veganství a vitamín B12 – správný výběr a dávkování

Veganství a vitamín B12 – správný výběr a dávkování

V dnešním druhém dílu seriálu o živinách na veganské stravě se podíváme na to, kolik vitaminu B12 bychom měli přijímat, zda je to bezpečné a jak si správně vybrat výživový doplněk.
Veganství a vitamín B12 – součást stravy nebo nutriční doplněk?

Veganství a vitamín B12 – součást stravy nebo nutriční doplněk?

Vitamin B12 – doplňovat nebo ne? A proč by právě na veganské stravě měl chybět? Existují nějaké rostlinné zdroje? Tyto otázky zaměstnávají mysl nejednoho vegana. Pojďme se podívat na to, co nám říká výzkum a jak to vlastně je.
Trpíte nedostatkem Omega 3 mastných kyselin?

Trpíte nedostatkem Omega 3 mastných kyselin?

Vegani nekonzumují žádný cholesterol, přesto mohou trpět na kardiovaskulární onemocnění. Jak je to možné? Jednou z příčin může být i nedostatek Omega 3 mastných kyselin.