Jak najít kvalitní quercetin? + recenze

Jak najít kvalitní quercetin? + recenze

Slyšeli jste už o quercetinu? Quercetin (kvercetin) patří do velké skupiny přírodních flavonoidů, o kterých je známo, že mají silné antioxidační, protizánětlivé, protivirové a detoxikační účinky. Právě quercetin, jako vysoce koncentrovaná forma bioflavonoidu, má jedinečné vlastnosti, které dokáží v mnoha směrech ovlivnit naše zdraví a zlepšit celkovou imunitu organismu. O jeho protivirových účincích se často diskutovalo i v souvislosti s pandemií Covid-19.

V tomto článku se dozvíte o pozitivních účincích kvercetinu na lidský organismus, o jeho roli v prevenci různých onemocnění, ale také to, při jakých zdravotních problémech nám quercetin může pomoci. Naše recenze vám pomohou zorientovat se v široké nabídce výživových doplňků s obsahem tohoto jedinečného bioflavonoidu na trhu, a poradíme vám, jak si správně vybrat ten nejlepší quercetin .


Přírodní zdroje kvercetinu

Quercetin, o kterém se někdy mluví také jako o superpotravině, je jedním z nejrozšířenějších flavonoidů nacházejících se v běžné stravě. Najdeme ho v cibuli, česneku, jablkách, citrusech, dýni, brokolici, černém a zeleném čaji, bobulovém ovoci, olivovém oleji, obsahují ho kapary, libeček, kopr, koriandr, nachází se v kopřivě, dýni, červeném víně ...

Prostřednictvím potravin dokážeme přijmout přibližně od 15 do 50 mg kvercetinu denně. Nejvhodnější je samozřejmě konzumace kvalitních produktů ekologického zemědělství. Pokud však nemáme dostatečně pestrou stravu a potřebujeme (například při nemoci, rekonvalescenci, chronických onemocněních) jeho příjem zvýšit, je zde možnost doplnit quercetin pomocí kvalitních výživových doplňků .

K čemu je dobré užívat quercetin ?

Quercetin má mimořádně široký terapeutický potenciál nejen při prevenci, ale může pomáhat i při zmírňování příznaků a průběhu několika onemocnění (včetně chronických):

  • pomáhá při alergii (přírodní antihistaminikum),
  • podporuje zdraví dýchacích cest,
  • má silné protivirové účinky (pomáhá při chřipce, covidu, i dalších virových onemocněních dýchacích cest...),
  • podporuje normální trávení (pomáhá při pálení žáhy, pocitu plnosti žaludku...),
  • může snižovat riziko degenerativních onemocnění mozku (demence, Alzheimerova choroba...),
  • podporuje zdraví žil (snižuje bolest, otoky při křečových žilách..),
  • má silné protizánětlivé účinky (mírné záněty kůže, horních i dolních cest dýchacích, pomáhá při revmatoidní artritidě...),
  • podporuje zdravé srdce a cévy (může pomoci snižovat vysoký krevní tlak),
  • pomáhá mírnit příznaky při chronických onemocněních (astma, chronická obstrukční plicní nemoc, artritida...),
  • podporuje celkovou imunitu organismu,
  • může snižovat hladinu cukru v krvi (prevence před komplikacemi cukrovky...),
  • má silné antioxidační účinky (zvyšuje odolnost vůči více onemocněním – nádorová a kardiovaskulární onemocnění, diabetes...),
  • může zvýšit výkonnost při vytrvalostním cvičení a další.


Tip č. 1: Přečtěte si náš článek o tom, jak vám může quercetin pomoci při alergii. 

Tip 2: O quercetinu a pandemii Covid-19 se můžete dozvědět více ZDE.


Jaký je nejlepší quercetin na trhu?

Quercetin (kvercetin) je rostlinná látka se širokým využitím, která může zlepšit naše zdraví a celkovou imunitu. Jak si vybrat ten správný kvercetin? Pomůžeme vám vybrat nejlepší quercetin pro vaše potřeby.

Na trhu najdeme výživové doplňky, které obsahují pouze kvercetin samotný nebo v kombinaci s dalšími látkami, které podporují jeho účinek a vstřebatelnost (například vitamín C, bromelain, extrakt z kopřivy a podobně).

Produkty obsahující samotný kvercetin obsahují více bioflavonoidu v jedné dávce. Kombinace s dalšími doplňky má komplexnější vliv na náš organismus - podporují zdraví dýchacích cest, kardiovaskulární systém, trávení, celkovou imunitu a pod. Lepší vstřebatelnost a účinek quercetinu zajišťuje například přidaný bromelain, pro lepší vstřebatelnost se také obecně doporučuje užívání quercetinu spolu s jídlem bohatým na tuky.


Upozornění: před užíváním výživového doplňku s obsahem kvercetinu si vždy pozorně přečtěte příbalový leták výrobce a nepřekračujte doporučené dávkování. Přípravky s quercetinem nejsou vhodné pro těhotné a kojící ženy, pro lidi s onemocněním ledvin a některými dalšími onemocněními. Pokud užíváte léky na ředění krve, nebo jiné léky, poraďte se o vhodnosti užívání quercetinu se svým lékařem. Chcete-li podávat quercetin svému dítěti, vždy se předem poraďte s pediatrem.


Quercetin - zkušenosti a recenze

Quercetin a zkušenosti s ním má stále více lidí. Nabízíme vám recenze na produkty s obsahem quercetinu z naší nabídky. Všechny recenzované výživové doplňky jsou vhodné pro vegany i vegetariány.

 

 

 

 

 

 


Na závěr

Quercetin je látka se širokým využitím, která může zlepšit naše zdraví a celkovou imunitu. Může být nápomocný při různých problémech a obtížích. Přírodní výživové doplňky s obsahem kvercetinu mají širokospektré využití a je jen na vás, jestli si zvolíte kvercetin samotný v kombinaci s jinými látkami.


Redakce Vegmart


Zdroje k článku: 

  1. https://www.orlinfo.cz/inpage/quercetin-z-cibule-proti-zanetum-a-virozam/
  2. https://www.onkologiecs.cz/pdfs/xon/2013/05/11.pdf
  3. https://www.preveda.cz/prispěvek/dopad-kvercetinu-dikvercetinu-acetyldikvercetinu-na-buněčnou-morfologii-proliferaci-opravu
  4. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18417116/
  5. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/0278691595000771
  6. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0304383508002607